سلام، خیلی ها این آموزش رو میخواستن ما هم گزاشتیم.

درضمن یکای سرعت در گیم میکر پیکسل بر استپ هست ولی در کانستراکت پیکسل بر ثانیه هست. یعنی سرعت ۵ در گیم میکر معادل سرعت ۱۵۰=۵×۳۰ در کانستراکت هست.
تشریح سورس:.
 

اوّل دو نمونه (اینستنس) از یک بک‌گراند در لیوت قرار داده شده است. اوّلی در گوشه‌ی بالا سمت چپ پنجره‌ی بازی و بعدی دقیقاً سمت راست خارج از پنجره‌ی بازی (اگر مثلاً عرض پنجره‌ی بازی 640 پیکسل باشه نمونه‌ی دوم هم باید ایکسش 640 باشه و Y هر دوشون باید صفر باشه تا در بالا قرار بگیرند).حالا می‌ریم سراغ بررسی ایونت‌شیت.
 


1. در شروع لیوت عرض و ارتفاع بک‌گراند با عرض و ارتفاع پنجره‌ی بازی ست می‌شه. ست کردن ارتفاع ضروری نیست ولی عرض رو حتماً باید ست کنید. این کار باعث می‌شه پس‌زمینه کلّ پنجره‌ی بازی رو پوشش بده.

2. این می‌گه توی هر فریم بازی از مختصّات x بک‌گراند 60*dt کم بشه (dt دلتاتایم هست و فعلاً باهاش کاری نداریم)، در نتیجه بک‌گراند به سمت چپ حرکت می‌کنه. مثل این می‌مونه که در گیم میکر تو ایونت Step یک کد بذارید و بنویسید  x -= 1

3. این یکی می‌گه هر وقت مختصّات x بک‌گراند از منفی عرض پنجره‌ی بازی کم‌تر یا مساوی شد (اگه تو شماره‌ی 1 یادتون باشه عرض پنجره‌ی بازی همون عرض بک‌گراند هم هست، این جمله رو می‌شه به این صورت هم بیان کرد: هر وقت یکی از نمونه‌های بک‌گراند کاملاً از صفحه خارج شد) مختصّات x اون به اندازه‌ی عرض پنجره‌ی بازی بشه. این جمله هم یعنی بیاد دقیقاً سمت راست اون بک‌گراندی قرار بگیره که الآن داره دیده می‌شه.

خوب همون‌طور که دیدید ترکیب این سه تا باعث می‌شه بک‌گراند تا ابد حرکت کنه.

 

 

 

دانلود سورس